Ads 468x60px

9 Şubat 2016 Salı

TÜRK KAHVESİ - KÖRFEZ | DERİNCE HARİKALAR DİYARI - KOCAELİ

Hafta sonu kaçamağı için güzel bir pazar gününe uyandık. Bu hafta rotamızı epey zamandır gitmediğimiz Körfez'de ki TÜRK KAHVESİ ve DERİNCE HARİKALAR DİYARI olarak belirledik. Tuzla'yı geçtikten sonra İstanbul'un yoğun trafiğinden kurtulmak bile ilaç gibi geliyor insana. Gittiğimiz mesafe Türk Kahvesi için ortalama 60-70 Km kadardı. E-5 otoyolundan giderken Körfez ilçesi sınırları içerisinde Türk Kahvesi turistik tabelasından içeri girerek ulaşılıyor bu şirin mekana.

Buraya gelipte çay içecek halimiz yok :) Şahsen kahveyle çok fazla aram yoktur. Hatta hiç aramam ama madem böyle bir mekana geldik kahvelerimizi söyleyelim dedik.

Eşim ve annem Türk kahvesi içerken ben değişiklik yapıp dibek kahvesi istedim. Kendi kendimize resim çekmeye cebelleşirken görevli arkadaş sağolsun resmimizi çekti bu güzel mekanda.

İçerisi gayet hoş ışıklandırılmış ortada dolu olmayan bir havuz ve fıskiyesi vardı. Duvarlarda Osmanlı motifleri ve simgeleri vardı. Tarihte yolculuk ediyormuş hissi veriyor insana bu mekan.

Kahvelerimizi bitirdikten sonra sonraki hedefimiz olan Derince Harikalar Diyarına doğru yola koyulduk. Hemen burası için özet geçeyim.

Rota                : Türk Kahvesi / Körfez - Kocaeli
Mekan             : (Yıldız
Yol süresi        : Yaklaşık 45 dk. gidiş
Sonuç              : Fiyatlar pahalı (2 Türk kahvesi+1 Dibek kahvesi 19 TL), Mekan Osmanlı motifli, hoş ve görsel, Ulaşım kolay E-5 Körfez altında
Harita             :

DERİNCE HARİKALAR DİYARI

Kısa bir yolculuğun ardından harikalar sahiline ulaştık. Tabi bizim zamanımızda yoktu böyle yerler. Defnecik görür görmez bir oraya, bir buraya doğru koşturmaya başladı.

Burası daha önce Seka kağıt fabrikasıymış. 2005 yılında kapatıldıktan İzmit belediyesi tarafından bu hale çevrilmiş, iyi de etmiş. Çocukluğumuzun çizgi film kahramanlarının hemen hepsinin maket hali mevcut burada. Mesela tanıştırayım Rapunzel ve Beyaz Atlı Prensi :)

Alan 30.000 m² olunca içinde epeyce vakit geçirebilecek yerler yapılmış hemen her makete kaydırak ve salıncak yapıldığından Defne'nin gönlünü baya fethetti burası.

Yani biliyorum o kadar çok şey vardı ki burada kızım en çok bu yılan maketiyle vakit geçirdi. Bizi onu tutup başka yere yönlendirsek bile kaçıp kaçıp buna geliyordu :)

Bu da Pamuk Prenses ve 7 cüceler. Hazır gelmişken bir öpücük kondurayım Pamuk Prensese ( Eşim : Umuttttttttttt  )

Sahil boyunca yürüyüş yapıp az ileride bulunan çardaklarda hazırlıklı gelmek şartıyla ailece kahvaltı yapılabilir. Ayrıca mekan içinde ve dışında bir kaç tesiste mevcut.

Bizler oradayken hava her ne kadar güneşli gibi gözüksede soğumaya başlamıştı. Küçük prensesi üşütmemek için Harikalar Diyarında bir kaç resim daha çekilip dönüş yoluna girdik.

İçeride bu şirin değirmen gibi bir kaç görsel mekan daha var. Fakat bizler hemen çıkıştaki kapalı ve sıcak mekana gidip birer çay içerek dönüş yoluna girdik.

Rota                : Harikalar Diyarı / Derince - Kocaeli
Mekan             : (Yıldız
Yol süresi        : Yaklaşık 50 dk. gidiş
Sonuç              : Mekan çocuklar için vazgeçilmez derecede güzel, Ulaşım kolay, 30.000 M²'lik dev alan, Yanınızdaki kişiye "aaaaa küçükken bak bilmem neyi izliyorduk hatırlıyormusun o da var" demeniz muhtemel :)